Informujemy, iż w celu realizacji usług dostępnych w naszym serwisie, optymalizacji jego treści oraz dostosowania serwisu do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies można kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Więcej informacji zawartych jest w polityce prywatności serwisu.
0.00
  • Brak produktów w koszyku

Gdy od lat dwutysięcznych nastąpił swoisty wysyp artystów-rzemieślników zajmujących się wytwórczością, okazało się, że na rynku chęć zakupu takich produktów jest przeogromna. Widać to było zwłaszcza na cyklicznych imprezach, na których rękodzielnik mógł wystawić swoje towary, takich jak np. ETNOmania w Wygiełzowie koło Krakowa czy gdański Jarmark Dominikański, a stoiska z małymi dziełami sztuki handmade cieszyły się i nadal cieszą sporym zainteresowaniem odwiedzających.

Pewnie niejednokrotnie, rozpoczynając naszą przygodę z artystycznym rzemiosłem (jest nim przecież w pewnym sensie działalność rękodzielnicza) zastanawialiśmy się, jak sprzedawać rękodzieło, no i oczywiście gdzie je sprzedawać. Tu, (mówimy o wspomnianym powyżej szczególnym przypadku uczestnictwa wytwórcy w otwartej imprezie) sprawa jest dość prosta – kontaktujemy się z firmą-wystawcą, organizującą event typu targi, pokazy czy lokalna impreza ludowa i podpisujemy umowę ,sprawdzając rzecz jasna uprzednio jej warunki, (a nie tylko wysokość opłat za stoisko, jak niektórzy w pospiechu lub nieświadomości czynią), by potem już logistycznie przygotować się do wyjazdu: skompletować ofertę, standy, jeśli je posiadamy, zakwaterowanie, itp.

Jak sprzedawać rękodzieło?

Generalnie niekoniecznie jesteśmy też zobligowani do legalizacji naszego małego artystycznego biznesu. Będziemy wtedy rękodzielnikami prowadzącymi „zarobkową działalność nierejstrową”, ale tylko wtedy, gdy zgodnie z literą ustawy (z 30 kwietnia 2018 roku) zwanej potocznie „konstytucją biznesu”, dochody z naszej działalności nie przekroczą 50% minimalnego wynagrodzenia. Wtedy nie musimy ani rejestrować naszej działalności, ani odprowadzać składek do ZUS. Jest to oczywiście opcja odpowiednia, albo dla początkujących wytwórców, którzy jeszcze nie osiągają zbyt wysokiego przychodu ze sprzedaży swoich produktów albo dla tych, którzy traktują to zajęcie bardzo marginalnie i raczej nastawiają się na czerpanie przyjemności i rozwijanie pasji, swoistego hobby jakim może być rękodzieło. Co jednak, jeśli chcemy zaistnieć w szerszym spectrum odbioru społecznego i rynkowego?

Gdzie sprzedawać rękodzieło?

Znakomitą sposobność daje nam tutaj nowoczesne, często niesłusznie stawiane pod pręgierzem, medium, jakim jest ocean internetu. To w jego przepastnych czeluściach możemy odkryć pokrewne nam dusze, to tutaj możemy podpatrzyć, „jak to robią inni”, nawiązać kontakty. A poza tym internet stanowi niemalże niewyczarpaną skarbnicę inspiracji, gdzie widząc wystawione już produkty jesteśmy w stanie rozeznać się, co w danej chwili jest na czasie w naszej niszy artystycznej i rynkowej, a więc jaki typ wzorów ucieleśniony w naszych dziełach będzie się cieszył większym zainteresowaniem. Z tej ostatniej kwestii już wprost wynika fakt, iż internet może stać się dla nas znakomitym pośrednikiem między nami a klientami, swoistą „wystawą sklepową”, przed którą spotkają się rzetelny i pełen pasji rękodzielnik i admirator, miłośnik produktów hand made.

Sprzedaż rękodzieła na Kuphandmade.pl

Takim znakomitym rozwiązaniem będzie nawiązanie współpracy z portalem kuphandmade.pl, gdzie w zakładce „Otwórz swój butik” w sposób jasny i przejrzysty znajdziesz zasady współpracy, dowiesz się jakie obowiązywać będą opłaty abonamentowe oraz jakie prawa jako „właścicielowi butiku” będą Ci przysługiwać. A warto w tym miejscu zaznaczyć, że są one dosyć spore, bowiem znajdują się na rynku internetowym pośrednicy, którzy bardzo szeroko ingerują, a to w ofertę danego rękodzielnika, a to naciskają, jakie towary powinien on wystawić w promocyjnych cenach… Kuphandmade.pl nie dyktuje swojej polityki cenowej współpracownikom portalu, pozostawiając te kwestię całkowicie w ich gestii, nie ingeruje też w kontakt pomiędzy klientem a wystawcą. Warto zajrzeć na zakładkę „Otwórz swój butik” i przekonać się jak współpraca z portalem podniesie Twoją sprzedaż i pomoże w promocji produktów.